Canabis olaj hatása


Kategória:
Egészség, Megelőzés

Létrehozva:
2020-09-14 18:32:03

Cikk írója:
Borbala Pappne


Canabis olaj hatása

Hogyan növeld a CBD olaj hatékonyságát.

Támogasd a felszívódást egészséges zsírokkal!
 
A Magyar Orvosi Kannabisz Egyesület írt már arról, hogy a vérben megnő a CBD koncentrátum, ha zsírban gazdag étkezéssel egy időben visszük be azt a szervezetünkbe.
 
Cikkükben egy tanulmányt említenek, miszerint a kannabidiol (CBD) illetve a CBD-koncentráció biológiai rendelkezésre állása zsírban gazdag reggeli egyidejű fogyasztásával a sokszorosára nőtt. Állításukat egy placebo-kontrollos vizsgálatra alapozzák, amelyben tizenkét alany vett részt, akik 1500 milligramm CBD-t kaptak éhgyomorra vagy zsírban gazdag reggelivel együtt. Egyik résztvevő sem evett előtte legalább tíz órája. A kiadós reggeli kilencszáz kalóriát tartalmazott, amelyet az alanyok húsz percen belül elfogyasztottak. A CBD-t harminc perccel a reggeli megkezdése után vették be.
 
Eredmény:
 
Akik reggeli nélkül vették be a CBD-t, azoknál 330 nanogramm/ml-rel nőtt a vérplazma CBD tartalma. Ezzel szemben azok, akik a reggelit követően vették be, 1630 nanogramm/ml értéket mutattak.
 
Ez azt jelenti, hogy a CBD reggeli után több mint négyszer jobban hasznosul!
 
Magyarázat:
 
A zsír fokozza az epesavak kiválasztását. Az epesav oldja a lipophil anyagokat, amelyek közé a kannabinoidok is tartoznak. Az epesav így felerősíti a kannabinoidok felvételét. Egy másik magyarázat szerint a kannabinoidok nagy része a bél nyirokrendszerén keresztül szívódik fel, ha zsírral egyidejűleg veszik be. Ennek következtében elhúzódik a kannabinoidok lebontása a májban.
 
Tipp:
 
Amennyiben szeretnél egészséges, ám nagyobb zsírtartalmú ételt fogyasztani reggelire, hogy a CBD olaj jobban felszívódjon, próbáld ki a következő fogásokat!
 
• Joghurt: magas zsírtartalma mellett ásványi anyagokat, probiotikus baktériumokat tartalmaz, segíti az emésztést
 
• Csonthéjas magvak: egészséges zsírokat és rostot tartalmaznak, remek fehérjeforrások, de E-vitamin, magnézium, omega-3 zsírsav is megtalálható bennük. Csökkentik a szívbetegség, az elhízás és a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát.
 
Önts tálba egy doboz joghurtot, keverd meg, szórj bele diót, mogyorót, kesudiót, mazsolát, kaparj bele vaníliarúdból egy aprócska darabot és csorgasd meg egy kis mézzel. Keverd el, majd a tetejét óvatosan „kínáld meg” egy kis tökmagolajjal, és szórj rá pár darab hámozott tökmagot is! Igazán kellemes, egészséges reggeli az édes ízeket kedvelőknek.
 
• Az avokádó szintén magas zsírtartalmú, több zsírt tartalmaz, mint sok állati eredetű élelmiszer. Előnyös a szívre és köszönhetően egészséges zsírjainak, a krónikus ízületi gyulladás(osteoarthritis) tünetein is segít. Külön érdeme, hogy ha egyéb ételekkel együtt fogyasztjuk, fokozza a szervezet tápanyag-felszívó lépességét. Egy közepes méretű avokádó fele megfelel egy adagnak, értéke kb. 115-160 kalória.
 
• Egy nagyobb tojásban kevesebb, mint öt gramm zsír van, legtöbbje egészséges zsír. Magas koleszterintartalma ellenére nagyon egészséges, védi a szívet, hiszen emeli a HDL-koleszterin szintjét is, valamint szelént és omega-3 zsírsavat is tartalmaz.
 
Főzd meg a tojásokat, majd pucold le a héjukat. Vágd ketté őket, szórd meg kis zöldfűszer sóval, rakd mellé a szeletelt avokádót. Leheletnyi olívaolajjal vagy tökmagolajjal megcsurgatva remek napindító étel.
 
Ne feledd! A reggeli a legfontosabb étkezés.